KARATE ÄR BUDO

Enso Kyokushin Karate - en del av KFUM Uppsala - är en karateklubb i Uppsala.

Vår träning bedrivs i vår dojo på Svartbäcksgatan 86. Som en av föreningarna i Budohuset arbetar vi för att skapa en utvecklande och stimulerande träning för alla som vill tillhöra en spännande budofamilj. Vi har Kyokushin Karate i fokus.

Nya och gamla karatekas är alltid välkomna till oss!

Se våra träningstider.

Budo betyder ”kampens väg” och har utvecklats genom århundranden. Idag är det också samlingsnamnet för moderna japanska kampkonster som aikido, kendo och karate med flera.

Budo syftar till personlig utveckling genom träning av kropp, själ och teknik. Budo är ett sätt att må bra, få förbättrad fysik, smidighet, skärpt koncentration och koordination, samt förmåga till fokus och kontroll över kropp och sinne.

KARATE ÄR IDROTT

Vi samarbetar över budogränser och har goda relationer med andra föreningar och idrottsorganisationer.

Klubben är medlem i följande organisationer:

VÄRDEGRUND

Enso Kyokushin Karate bygger på budons värdegrund men också idrottsrörelsens demokratiska principer för en trygg föreningsmiljö.

Vi respekterar varje människas unika och lika värde. Alla medlemmar har rätt uttrycka sin mening och bli lyssnade på.

Vi värdesätter kamratskap och jämlikhet – hos oss kan du känna dig trygg.